| HARTA SITE-ULUI | CONTACT | 
          Cine, ce, cât...
          Deontologia Inoventis
          Consultanță
          Cursuri şi seminarii
          Media
          Parteneri
          Cunoaștere
 
 
 

  
 
 home Cunoaștere The Art of Innovation (recenzie)
The Art of Innovation
Tom Kelley

Carte în limba engleză, publicată la HarperCollins
ISBN: 0-471-32378-0

O lucrare care nu trebuie ratată de către oricine este convins de importanța inovației. Cu atât mai mult cu cât cartea este scrisă pe baza experienței uneia dintre companiile cu cel mai bogat palmares în domeniul dezvoltării de produse: IDEO.

Puteți afla alte detalii despre IDEO din articolul Companii creative.

În esență, metoda IDEO are cinci etape:
1. Înțelegerea pieței, a clienților, a tehnologiei și a constrângerilor;
2. Observarea oamenilor în situații de viață reală pentru a le descoperi motivațiile;
3. Vizualizarea de concepte originale; în această etapă se apelează intensiv la brainstorming.
4. Evaluarea și rafinarea incrementală a prototipurilor;
5. Implementarea conceptelor pentru comercializare.

La prima vedere, aceste etape par de bun simț, numai că IDEO are un mod original de a le pune în practică. Spre exemplu, observația este diferită de ceea ce recomandă teoria clasică.

Nu suntem mari admiratori ai focus grupurilor. Nu ne pasă prea mult nici de cercetarea tradițională a pieței. Mergem la sursă. Nu la "experții" din interiorul unei companii, ci la oamenii care utilizează produsul sau ceva similar cu ceea ce sperăm să concepem.

O recomandare interesantă pe care o face autorul este că pentru dezvoltarea unui nou produs sau serviciu este foarte important să gândești folosind verbe, nu substantive, deoarece verbele surprind mai bine dinamica procesului. Substantivele stimulează mintea să vizualizeze doar aspecte statice, obiecte, or scopul inovației este să se obțină procese ameliorate. În fond un aparat, oricât de util este, ar putea ramâne nefolosit dacă interfața de utilizare nu este bine gândită din cauză că nu a fost înțeles și vizualizat procesul. Dincolo de valoarea în sine a metodei, un mare merit al cărții este abundența de exemple care se regăsesc pe fiecare pagină, fie că este vorba de produse dezvoltate de IDEO, fie de alte companii.

Dar ce anume le permite celor de la IDEO să fie lideri ai inovației? În primul rând cultura organizațională care pune accent pe lucrul în echipă. Apoi, convingerea că metode simple cum ar fi brainstormingul sau observația directă pot produce efecte covârșitoare dacă sunt aplicate sistematic. Un alt punct forte este Tech Box, o colecție de materiale de înaltă tehnologie și dispozitive care îi inspiră pe angajații firmei atunci când apar blocaje pe parcursul unui proiect.

Așa cum am spus deja, cartea dă toate detaliile: sfaturi practice pentru realizarea unei sesiuni productive de brainstorming, liste de control pentru realizarea unui produs de valoare, metoda prin care pot fi selectați și formați angajații creativi, tehnici pentru depășirea blocajelor, proceduri de dezvoltare și testare a prototipurilor cu costuri reduse și multe altele.

Echipele sunt inima metodei IDEO. Nu e un accident. Credem că în felul acesta are loc inovația și mare parte din afaceri în lume. Pur și simplu, marile proiecte sunt realizate de echipe mari.

Echipe mari nu înseamnă echipe numeroase. De altfel, la IDEO lucrează echipe de până la 10-15 oameni. Echipe mari înseamnă echipe formate din oameni entuziaști, cu imaginație puternică, care colaborează bine și care lucrează într-un mediu favorabil. Acest mediu poartă un nume sugestiv-sera IDEO-și este descris în detaliu, ca toate celelalte componente.

Realizarea de prototipuri înseamnă rezolvarea de probleme. Este o cultură și un limbaj. Puteți face prototipuri pentru aproape orice-un nou produs sau serviciu sau o promoție specială. Ceea ce contează este deplasarea mingii înainte, pentru atingerea unei părți din obiectivele dumneavoastră.

Modul în care a apărut faimoasa companie americană Amazon este dat ca exemplu al faptului că un prototip poate fi chiar și un serviciu de vânzari prin Internet.

Dacă încă ezitați fiindcă nu vedeți rostul inovației în cadrul organizației dvs., avem o veste bună: puteți obține beneficii nu numai dezvoltând produse noi, ci în aproape orice departament. Puteți crea ambalaje superioare concurenței, ori puteți inventa metode prin care să reduceți costurile cu vânzările. Site-ul web al companiei dvs. poate fi mai eficient, iar productivitatea angajaților mai mare dacă veți căută sistematic să descoperiți noi căi pentru atingerea acestor obiective.



Inoventis oferă programe de consultanță care vă pot ajuta să vă surclasați concurența prin inovație. Informații suplimentare >.



Cartea poate fi achiziționată prin librăria Byblos [www.byblos.ro].

recomandă acest site | tipărește pagina
Copyright © 2001-2009 Inoventis SRL.
Toate drepturile rezervate